Im bliżej współczesności, tym bardziej oczywiste wydaje się twierdzenie, iż głównym autorem filmu’jest jego reżyser jako osoba wywierająca rtajwiększy wpływ na finalną budowę dzieła, semantyczną wartość poszczególnych składników,efekty pracy wszystkich realizatorów itp. Wybitna indywidualność reżyserska bywa magnesem, z którego siły przyciągania zarówno producent jak dystrybutor zdawali sobie doskonale sprawę już w epoce kina niemego. W oryginalnej czołówce „Chciwości” (1924), dzieła bezprzykładnie zmasakrowanego przez montażystów M-G-M na polecenie szefa produkcji Irvinga Thalberga, jak na ironię widnieje napis: „Personally directed by Erich vop Strohein”, zaś „Napoleona” Abla Gance’a (1927) niczym w dobie największych triumfów kina autorskiego reklamowano za pomocą hasła: „Napoleon vu par Abel Gance”.
Dodane dnia Wrzesień 27th, 2015 przez Jeremi
IM BLIŻEJ DO WSPÓŁCZESNOŚCI

Głosy: (Głosy na Tak: , Głosy na Nie: , Wszystkich głosów: )