Sam Kodeks jest wykładnią intencji oraz zestawem konkretnych przepisów, do których powinny się stosować wszystkie osoby i instytucje związane z działalnością reklamową: zleceniodawcy, pośrednicy, agencje reklamowe oraz zarządzający środkami masowego przekazu. Odwołuje się on do kodeksów Międzynarodowej Izby Handlowej oraz ich polskich odpowiedników, o ile takowe powstaną (art. 3). Ze względu na specyfikę poszczególnych form reklamy, przyjmuje się zasadę, że powinny być one oceniane ze względu na ich prawdopodobny wpływ na konsumenta (art. 5).Kodeks przyjmuje następujące zasady podstawowe: Każda reklama powinna być zgodna z zasadami obowiązującego prawa i przyjętymi powszechnie normami obyczajowymi, a ponadto uczciwa i rzetelna (art. 7).
Dodane dnia Styczeń 25th, 2014 przez Jeremi
SAM KODEKS

Głosy: (Głosy na Tak: , Głosy na Nie: , Wszystkich głosów: )